Werkervaring

1999 – heden: Abotec Groep – technisch uitzendbureau

In 1999 heb ik Abotec opgericht met het doel om vakmensen in dienst te nemen en vanuit een hecht team te detacheren bij klanten. Zelf deed ik onder meer het relatiebeheer, de acquisitie, verkoop, marketing, HRM, coaching van het team en de loonadministratie van het flexpersoneel. En ik nam diverse uitzendbureaus over die wilden stoppen (passiva-activa transacties). Abotec is inmiddels een bekende, middelgrote speler in de uitzendbranche met zo’n 40 medewerkers. Van oudsher gespecialiseerd in de elektro- en installatietechniek. In de afgelopen jaren hebben we uitstapjes gedaan naar andere branches zoals groenvoorziening, schilders, horeca en schoonmaakbedrijven waarvoor ook de complexe loonadministratie werd gedaan.

2002 - 2008: Daxiss telefoonservices – callcenter

Daxiss telefoonservices – callcenter
Overname van de inbound-portefeuille van een éénmanszaak voor telefoonbeantwoording. Hier heb ik het management gevoerd en het bedrijf uitgebouwd tot een callcenter met 5 personeelsleden. Aan het dienstenpakket heb ik outbound services en telemarketing toegevoegd om bezoekafspraken voor accountmanagers van bedrijven te maken. Na 5 jaar heb ik het bedrijf verkocht aan een grote speler.

2010 – 2013: Daxiss management services – incassobureau

Na het faillissement van een incassobedrijf, heb ik samen met een accountmanager uit mijn netwerk dit bedrijf weer opgetuigd. Het effectief incasseren van uitstaand geld is heel belangrijk voor bedrijven. Net als het doorlichten van klanten voor een verantwoord debiteurenbeheer. Ik heb het bedrijf 3 jaar later verkocht aan een landelijk opererend incassobureau met 12 vestigingen.

2010 – 2014: 2Divorce – echtscheidingsmediation

Nadat ik de benodigde opleidingen had afgerond, heb ik als bemiddelaar en mediator diverse stellen begeleid bij hun echtscheiding, zowel op financieel als emotioneel gebied.

2011 – 2014: Airco-Performance – koeltechnisch bedrijf

In 2011 verkeerde de eenmanszaak in zwaar weer. Als enig aandeelhouder heb ik het bedrijf toentertijd overgenomen en doorgestart als besloten vennootschap. Na het inlezen in de cijfers en gesprekken met werknemers werd me al snel duidelijk waarom dit bedrijf in slecht weer terecht was gekomen. Mijn gevoel bleek goed, want toen ik eenmaal de uitdaging aanging, had ik het bedrijf binnen een jaar uit de rode cijfers. Ik deed het management en de financiële administratie en coachte de manager. Daarbij richtte ik me vooral op slimmer werken en digitalisering van werkprocessen. In 3 jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een stabiele onderneming met veel potentie en 4 vaste servicemonteurs, waarna het eind 2014 is overgedragen aan een gerenommeerde partij in de koeltechniek.

Interim opdrachten

Simmer – agrarische groothandel

Ik begeleidde de ondernemer die na 10 jaar zijn vennoot uitkocht en het bedrijf alleen ging runnen bij de reorganisatie van de bezetting van twee naar één man. We hebben bekeken wat de ondernemer zelf kon en wou doen en welke werkzaamheden uitbesteed konden worden, intern of extern. Er is inzicht verkregen in de vaste kosten en lasten en de mogelijkheden om te besparen. Doel was efficiënter werken en een beter timemanagement, onder meer door digitalisering. Nog steeds coach ik de ondernemer op het bedrijfsplan voor de korte en middellange termijn met betrekking tot kansen en bedreigingen in de markt en ben ik zijn klankbord.

Kledingverhuur Friesland – verhuur feest- en themakleding

Een leuke markt waar het altijd feest is. Maar wel een doelgroep die je actief moet bedienen. Ik heb geholpen met het opzetten van de online marketing, zoals de website en social media (Facebook en Twitter). Het bedrijf werd beter zichtbaar en dat zorgde voor een aanzienlijke omzetverhoging. Daarnaast coach ik de medeondernemer onder meer bij het voeren van de financiële bedrijfsadministratie.

Stichting Hart in Friesland - Ondersteuning goede doelen en Kringloopwinkel

Stichting “Hart in Friesland” zet zich in voor mensen met een beperking en bied financiële ondersteuning aan op het gebied van sport, cultuur en recreatie. Dit o.a via de kringloopwinkel van Hart in Friesland.

Opleidingen

1996     MEAO management en handel
1999     VCA, basis en voor leidinggevenden
2000     AOV – Algemene Ondernemers Vaardigheden
2009     HBO erkend Beroepscoach (BGL Partners)
2010     Vitaliteitsmanagement voor Trainers en Coaches (BGL Partners)
2010     Echtscheidingsadviseur (2Divorce)
2013     Managementcursus ‘Hoe mensen beter te begrijpen’ (Jacobs & Van Rooij)
2015     Online Marketeer Nima A

Kernkwaliteiten

Oplossingsgericht, “out of the box” thinking, betrokken, luisterend oor, oordeelloos, doener (praktisch ingesteld), ondernemend.

Kennis en vaardigheden

Bemiddelen/mediation, personeel en organisatie (P&O), financiële administratie, loonadministratie, commercie, relatiebeheer

Nevenactiviteiten

  • Diverse bestuurlijke functies

Vrijetijdsbesteding

Mensport enkel-en dubbelspan Friese paarden, fotografie, doe-het-zelven en wandelen

Lees ook meer over wat ik voor u kan betekenen

Afspraak maken

Een vrijblijvende afspraak is zo gemaakt. Bel gerust of stuur een bericht, dan neem ik binnen een werkdag contact op.

Afspraak maken

Volg me op…

Direct contact?

06 21 54 24 50


  • “Staan de beste paarden op stal? Personeel is het kapitaal van uw bedrijf.”

  • “Doe waar je goed in bent en besteed je tijd effectief;

    het is de basis voor plezier in je werk.”

  • “Samen bereik je meer. Als dubbelspan kom je verder.”